T.C. YENİMAHALLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; Yenimahalle Belediye Başkanlığı Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1)Bu yönetmelik Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar
Dayanak
MADDE 3-(1) Bu yönetmelik; 23.7.2004 tarih 25531 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 13.7.2005 tarih 25874 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 5393 sayılı Belediye Kanunu, 14.7.1934 tarih 2751 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış olan 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu, 1.12.2004 tarih 25657 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış olan Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 14.6.1989 tarih 20198 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin değiştirilerek Kabulüne Dair Kanunu, 10 Ağustos.2005 tarih 25902 sayılı Resmi Gazete yayınlanmış olan “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin” Yönetmelik, 29.5.1981 tarih 17354 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 24.12.2003 tarih 25326 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanunu, 31.12.2005 tarih ve 36040 (3.mükerrer) sayılı Resmi Gazete yayınlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar yönetmeliği, 18.1.2007 tarih 26407 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış olan Taşınır Mal Yönetmeliği, 26.12.2007 tarih 26728 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu yönetmelikte adı geçen;
a)Başkan : Yenimahalle Belediye Başkanını
b)Başkanlık :Yenimahalle Belediye Başkanlığını
c)Başkan Yardımcısı: Yenimahalle Belediyesi Başkan Yardımcılığını
ç)Belediye: Yenimahalle Belediyesini
d)Çevre Sağlığı: İnsan sağlığının çevredeki fiziki, kimyevi, biyolojik, sosyal ve psikososyal faktörlerle tespit edilen yaşam kalitesini,
e)Doğal kaynaklar: Su, Toprak, Hava, doğal bitki örtüsü ve yaban hayatını,
g)Gayri sıhhi müesseseler: Çevresinde bulunanlara fiziki, ruhi ve sosyal yönlerden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan ve doğal kaynakların kirlenmesine neden olabilecek müesseseleri,
ğ)Gerçekleştirme görevlisi: Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürüten personeldir.
h)Harcama Talimatı: Bütçelerden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarında hizmet gerekçesi, yapılacak işin konusu ve tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgiler yer alır.
ı)Harcama Yetkilisi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi
i)İkinci sınıf gayrisıhhî müessese: Meskenlerden mutlaka uzaklaştırılması gerekmemekle beraber izin verilmeden önce civarında ikamet edenlerin sıhhat ve istirahatları üzerine gerek tesisatları ve gerekse vaziyetleri itibarıyla bir zarar vermeyeceğine kanaat oluşması için inceleme yapılması gereken işyerlerini,
j)Mutemet: Harcama yetkilisi tarafından yazılı olarak görevlendirilen ve kendisine verilen avans veya adına açılan kredilerle sınırlı olarak yapacağı harcamalar konusunda harcama yetkilisine karşı sorumlu, bunların mahsubuna ilişkin belgeleri muhasebe yetkilisine vermek ve artan tutarı iade etmekle yükümlü olan harcama yetkilisi mutemedini
k)Müdürlük: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
l)Müdür: Ruhsat ve Denetim Müdürünü
m)Ön Mali Kontrol: İdarenin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin malî karar ve işlemlerinin; idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, harcama programı, finansman programı, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer malî mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden yapılan kontrolünü,
n)Ruhsat: Sıhhi, 2.ve 3. sınıf Gayri Sıhhi Müesseselere ve Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerine Başkanlık tarafından verilen İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı
o)Sıhhî müessese: Gayrisıhhî müesseseler dışında kalan her türlü işyerini,
ö)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi: Harcama yetkilisi adına taşınırları teslim alan, koruyan, kullanım yerlerine teslim eden, bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre kayıtları tutan ve bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevli
p)Toplum Sağlığı: Çevre sağlığı, enfeksiyon, hastalık kontrolü, kişinin yaşam şekli ve sağlık eğitimini,
r)Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yeri: Kişilerin tek tek veya toplu olarak eğlenmesi, dinlenmesi veya konaklaması için açılan otel, motel, pansiyon, kamping ve benzeri konaklama yerleri; gazino, pavyon, meyhane, bar, birahane, içkili lokanta, taverna ve benzeri içkili yerler; sinema, kahvehane ve kıraathaneler; kumar ve kazanç kastı olmamak şartıyla adı ne olursa olsun bilgi ve maharet artırıcı veya zekâ geliştirici nitelikteki elektronik oyun alet ve makinelerinin, video ve televizyon oyunlarının içerisinde bulunduğu elektronik oyun yerleri; internet salonları, lunaparklar, sirkler ve benzeri yerleri,
s)Üçüncü Sınıf Gayrisıhhî Müessese: Meskenlerin yanında açılabilmekle beraber yalnız sıhhî nezarete tabi tutulması gereken işyerlerini,
ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Kuruluşu, Teşkilat Yapısı ve Görevleri
Kuruluş
MADDE 5- (1)1984 yılında Yenimahalle Belediyesinin kuruluşu ile Küşat ve Sınıf Tayin İşleri Müdürlüğü olarak kurulmuş olan Küşat Müdürlüğünün unvanı; İçişleri Bakanlığı tarafından 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “Belediye ve Bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” çerçevesinde belediyemizin norm kadro idari birim teşkilatı cetveli ile ek cetvelleri; Belediye Meclisimizin 04.06.2007 tarih ve 328 sayılı kararı ile yenilenerek kabul edilmiş, Büyükşehir Belediye Başkanlığınca da onaylanarak, Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü olarak değiştirilmiştir.
Yenimahalle Belediye Meclisinin 7.5.2010 tarih 391 sayılı kararı ile Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü lağvedilerek, Zabıta Müdürlüğü çatısı altında Ruhsat ve Denetim servisi olarak faaliyetlerini yürütmüştür.
Yenimahalle Belediye Meclisinin 09.04.2014 tarih ve 242 sayılı kararı ile Zabıta Müdürlüğünden ayrılarak yeniden Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü olarak kurulmuştur.
Teşkilat yapısı
MADDE 6-(1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Şekil.1 de verilmiş olan teşkilat yapısı kapsamında;
a)Müdür (Harcama Yetkilisi)
b)Müdür Yardımcısı
c)İktisat Müfettişleri
ç)Sekreter
d)Evrak kayıt-dosyalama iç ve dış yazışmalar
e)Taşınır taşınmaz mal servisi
f)Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi, Sıhhi – 2. ve 3. sınıf Gayrisıhhi Müesseseler - Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri başvuru kabul Servisi
g)Ruhsat hazırlama ve dosyalama
ğ)Ruhsat ve Denetim Heyeti
h)Arşiv Sorumlusu
Görevleri
MADDE 7 - (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’nün görevleri:
a)10.07.2004 tarih 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 3.Bölümü’nün 7’nci maddesinin “İlçe Belediyelerin Görev ve Yetkileri” alt başlıklı kısmının (c) fıkrası 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15. Maddesinin (c) ve (l) bendi kapsamında Sıhhî işyerlerini, 2 inci ve 3 üncü Sınıf Gayrisıhhî Müesseseleri, Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerini; 3572 Sayılı kanun ve 10.Ağustos.2005 tarihli İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik doğrultusunda ayrıca, 5393 sayılı Belediye Kanununun 7’nci maddesinin “İlçe Belediyelerin Görev ve Yetkileri” alt başlıklı kısmının (d) fıkrası gereği bölge dâhilindeki açık ve kapalı otoparkları ruhsatlandırmak ve denetlemek.
b)Fiziksel olarak deforme olmuş olan Ruhsatları yenilemek
c) Ruhsat devir işlemlerini yapmak
ç)Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde genel asayiş ve güvenlik yönünden etkili kolluk kuvvetinin (polis ve jandarma teşkilatı) görüşünü almak,
d) Ruhsat koşullarına uymayan ve gerekli önlemleri almaktan kaçınan 2 inci
ve 3 üncü Sınıf Gayri Sıhhi Müesseselerin faaliyetlerinin durdurulmasını sağlamak veya ruhsatlarının iptal edilmesi
e)2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 58. Maddesi gereği Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesinden istifade etmek isteyenlere izin vermek,
f)Beyana göre İşyeri açma ve çalışma ruhsatları verilen işletmelerin kontrolünü
yapmak
g) Yasa ve yönetmeliklere aykırı faaliyet gösteren işyerlerinin dosya ve ruhsat iptali hususunda mevzuat hükümlerine göre gerekli işlemleri yapmak,
ğ)Belediye Meclisi ve Encümen Karar’larını uygulamak,
h)Faaliyetlerimizle ilgili dilekçe, cimer, istek/şikâyet ve e-mail ile yapılan şahıs şikâyetlerini yasal süreler içinde cevaplamak.
ı)İşyeri Açma ve Çalışma ruhsatında ana faaliyet konusu esas alınarak tali faaliyet ilavesi yapılması durumunda, ruhsat yenileme işlemini yapmak.
Şekil.1 Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Teşkilat Şeması

ekran-resmi-2025-08-19-10-31-02.png

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Birimlerin görevleri, yetki ve sorumlulukları
Müdürün Görevleri
MADDE 8- (1) Müdürün görevleri;
a)Müdürlüğün sevk ve idaresinden sorumludur.
b)5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanununun 31 ve 32. maddesine göre Müdürlüğün harcama yetkilisidir.
c)Müdürlük bünyesinde görevli tüm personelin amiridir.
ç)Bu yönetmeliğin 7.maddesinde tanımlanmış olan görevlerin yerine getirilmesi için gerekli iş ve işlemler için personel görevlendirmesi, servisler arası organizasyonu, kurum içi ve kurum dışı yazışma ve görüşmelerin yapılmasını sağlar
d)Müdürlük çalışmalarını düzenli ve eksiksiz yerine getirilmesi için sorumluluk dağılımını yapar.
e)Personelin Belediye sistem, iş ve işlemlerini öğrenmesini ve uygulamasını sağlar.
f)Gerektiğinde yeni servisler oluşturur.
g)Gerekli hallerde Ruhsat ve Denetim Heyetine başkanlık etmek. Heyetin günlük incelemelerini programlamak veya program için ilgililere direktif vermek,
ğ)Müdürlüğün çalışmalarını genel seviyede izlemek, denetlemek. Görülen aksaklıkların giderilmesini sağlamak,
h)Gerçekleştirme görevlilerini belirlemek.
ı)İdari ve Mali karar ve işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini sağlamak
i)Taşınırlara ilişkin işlem ve kayıtların usule uygun olarak yapılıp yapılmadığını kontrol etmek veya ettirmek; kasıt, kusur veya ihmal sonucu kırılan, bozulan veya kaybolan taşınırların ilgililerden tazmini için gerekli işlemleri yapmak veya yaptırmak
j)Ruhsat harçları ve ücretlerinin her sene için olması uygun görülen bedellerini Belediye Meclisine teklifte bulunmak.
k)İşletmelerin açma ve kapama saatlerinin belirlenmesi veya değişimi konusunda Belediye Encümenine teklifte bulunmak.
l)Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkilisini belirlemek
Yetki
MADDE 9-(1) Ruhsat ve Denetim Müdürü görevlerini yasaların verdiği imkânlara göre, belli şartlarla, Belediye Başkanı tarafından kendisine verilmiş olan hak ve salahiyetleri kullanarak görev yapar.




Sorumluluk
MADDE 10 - (1) Ruhsat ve Denetim Müdürü ilgili mevzuat ve bu yönetmelik ile kendine verilen görevlerin gereği gibi yerine getirilmemesinden, yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmamasından, İdari yönden Belediye Başkanı ve Başkan Yardımcısına, Mali Yönden Sayıştay’a, cezai yönden adli ve idari yargıya karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı yasa kapsamında Harcama Yetkilisi olarak; harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, Mali saydamlık, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine bağlı olmaktan ve 5018 sayılı Kanun çerçevesinde yapmaları gereken diğer işlemlerden,
(3) Harcama Yetkilisi olarak; görev ve yetki alanları çerçevesinde, idari ve malî karar ve işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişinden
(4) Kullanılmak üzere taşınır teslim edilmesi durumunda bu taşınırları en iyi şekilde muhafaza etmek, gerekli bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, veriliş amacına uygun bir şekilde kullanmak ve görevin sona ermesi veya görevden ayrılma halinde iade etmek ile
(5) Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
Müdür Yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 11 - (1) Müdür yardımcısının görevleri aşağıda tanımlanmıştır
a)Müdürden havale edilerek gelen evrakı ilgili servise havale etmek, evrakın takibini sağlamak.
b)Servislerin iş ve işleyişlerindeki organizasyon ve koordinasyonu sağlamak.
c)İdari personelin izin ve görev konularındaki sevk ve idareyi sağlamak.
ç)Müdürün tayin edeceği konularda yönetime yardımcı olmak, Önerilerde bulunmak,
d)Müdürlüğün işlevleri ile ilgili mevzuatı takip etmek, gerektiğinde ilgili birimlere havale edilmesini sağlamak,
e)Ruhsatları inceleyerek imzalamak ve Ruhsat ve Denetim Müdürüne sevk etmek.
f)Ruhsat ve Denetim Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Sorumlulukları : (1)Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) Kullanılmak üzere taşınır teslim edilmesi durumunda bu taşınırları en iyi şekilde muhafaza etmek, gerekli bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, veriliş amacına uygun bir şekilde kullanmak ve görevin sona ermesi veya görevden ayrılma halinde iade etmek
(4) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak

İktisat Müfettişlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 12-(1) Başkanlık Makamı onayı ile Denetlenmesi ve İncelenmesi istenen konularda, Belediye Başkanı adına Denetim ve İncelemeler yaparak rapor hazırlamak.
(2) Başkanlık Makamı onayı ile İktisadi konulara ilişkin belediye görevlerinin yerine getirilmesi ile ilgili olarak karşılaşılan aksaklıkları, bunların nedenleri ve çözüm yolları hakkında araştırma yapmak ve sonucu raporla bildirmek.
(3)Başkanlık Makamı onayı ile Belediye gelirleri için kaynak belirlemesi ve gelir kayıplarının önlenmesi amacı ile piyasa araştırması yapmak, bilgi toplamak, çözüm yollarını rapor etmek.


Gerçekleştirme Görevlisinin Görev ve Sorumlulukları

MADDE 13-(1) Gerçekleştirme görevlisinin; Görevleri aşağıda tanımlanmıştır.
a) Gerçekleştirme görevlileri Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim alınmaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürüten, Ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön mali kontrol görevini yapar.
(2) Harcama yetkilisi, yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirir.
a)Ödeme emri belgesini düzenlemekle görevlendirilen gerçekleştirme görevlileri, ödeme emri belgesi ve eki belgelerin mevzuata uygunluğu, belgelerin tamam olup olmadığı hususlarında önceki işlemlerin kontrolünü de kapsayacak şekilde ön mali kontrol yaparlar. Yapılan kontrol sonucunda, ödeme emri belgesi üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhini düşer ve imzalar
Sorumlulukları: (1) Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2)Gerçekleştirme görevlileri yaptıkları veya yapmaları gereken iş ve işlemler dolayısıyla doğrudan sorumludurlar. Mali Hizmetler birimince uygun görüş verilmiş olması gerçekleştirme görevlilerinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz
(3) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(4) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak

İdari İşler Servisi
MADDE 14-(1) İdari İşler Servisi; Taşınır kayıt kontrol, Evrak kayıt-Dosyalama-İç ve Dış yazışmalar, Stratejik Plan, Faaliyet Raporları, Performans Program, İç Kontrol, Maaş Tahakkuklarının ve işlemlerinin yapılması, demirbaş kayıtlarını tutmak, Müdürlüğün ihtiyaç duyacağı mal/hizmet alımlarını ihale-doğrudan temin vb. usuller ile ilgili iş ve işlemleri yürütmektedir.
Evrak Kayıt-Dosyalama - İç ve Dış Yazışmalar Birimi’nin görevleri
MADDE 15- (1) İş ve işlemleri aşağıda tanımlanmıştır.
a)Müdürlük kadrosunda istihdam edilen personelin özlük işlemlerini yürütmek,
b)Başkanlıkça onaylanan kadrolar ile kadro değişikliklerini ilgililere bildirmek
ve gereğini yapmak,
c)Personele ait özlük dosyalarını düzenleyip muhafaza etmek,
ç)Personelin hizmet sırasındaki terfi, nakil, izin, cezalandırma, ödüllendirme, işten ayrılma ve emeklilik gibi işlemlerini yürütmek,
d)Personel kadrolarını, Personellerin çalıştığı yerleri gösterir isim listelerini içeren çizelgeleri düzenlemek,
e)Personelinin devam cetvellerini tanzim ve kontrol etmek,
f)Gelen fiziki evrakları almak, incelemek, defter ve Excel ortamına kaydını yapmak, numaralandırmak ve birimlerine zimmet karşılığı teslim etmek
g)Hukuk ve Mahkemeden gelen yazışmaların hızlı bir şekilde cevaplanması, takip edilmesi, Excel ortamında kayıtlarının tutulması ve tüm süreçten Müdür ve Müdür Yardımcısına bilgi verilmesi
ğ)Evrakın öncesine ait kaydını bulmak, yenilerini ekleyip bağlantı kurmak ve ilgililere iletilmesini sağlamak,
h)Giden evrakı kayıt ve zimmet defterine, bilgisayar ortamına kayıt etmek,
Müdürlükten Başkanlık Makamı ve Başkan Yardımcıları ile diğer Müdürlüklere giden evrakları zimmet karşılığında ilgililere teslim etmek
ı)Başkanlıkça imza veya havale edilecek evrakı götürüp, gereği yapıldıktan sonra geri getirmek,
i)Kaydı yapılıp ilgili birimlere dağıtımı yapılan evrakın neticesini takip etmek, cevaplar geldikten sonra kayıt defterinden düşünceler hanesine işlemek,
j)Müdürlük personeline ait sağlık giderlerine yönelik harcamaların ilgiliye ödenmesi için gerekli Ödeme Emri Belgesi ve Harcama Talimatı belgesini tanzim etmek ve Müdüre sunmak
k)Müdürlüğe gelen-giden evrakları sistematik olarak dosyalamak
l)Bilgisayar ortamındaki yazışmaları ve veri girişlerini yapmak, kontrol etmek ve saklamak,
Evrak Kayıt-Dosyalama - İç Ve Dış Yazışmalar ile Görevli Personellerin Görev ve Sorumlulukları
MADDE 16- (1) İdari İşler servisinde görevli memurlar, idari işler servisinde yerine getirilen Madde 15’ de tanımlanmış iş ve işlemleri yaparlar. Ayrıca;
a) Kullanılmak üzere verilen kırtasiye ve diğer malzemeyi tasarrufta azami ölçüde riayet ederek kullanır,
b) Kendilerine teslim edilen bilgisayarları titiz bir tarzda kullanarak günlük ve haftalık bakımlarını yapar,
c) Arıza yapan bilgisayarların onarımı için durumu birim Müdürü’ne bildirir,
ç) Çalışma alanına giren ve Müdürün vereceği diğer görevleri yapar.
Sorumlulukları : (1) Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol standartları çerçevesinde yapmak
Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisinin görev ve sorumlulukları
MADDE 17 – (1) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri; Harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini Taşınır Mal Yönetmeliğinde belirtilen usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir.
(2) Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a)Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
b)Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
c)Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek.
ç)Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
d)Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
e) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.
f) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgarî stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.
g)Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
ğ)Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak.
h)Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.
ı)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar.
i)Taşınırların kaydı ve kullanımına ilişkin defter ve bilgisayara veri girişlerini yapmak.
Sorumlulukları: (1) Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar.
(3) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
Ruhsat servisinin görevleri
MADDE 18-(1) Ruhsat servisi; Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı, Başvuru Kabul Servisi, Ruhsat Hazırlama ve Dosyalama servisi, Arşiv Sorumluluğu ile Ruhsat ve Denetim Heyeti’nden oluşur.
Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Başvuru Kabul Servisinin Görevleri
MADDE 19-(1) Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı, Başvuru Kabul Servisinin görevleri aşağıda tanımlanmıştır.
a) Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi, Sıhhi, 2.ve 3. Sınıf Gayri Sıhhi İşletme ve Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerine ait ilk müracaatlarını almak, evrakları kontrol etmek, tam ve eksiksiz evrak ile hazırlanmış olan başvuru dosyasını kabul etmek bilgisayar kaydına alınmasını sağlamak, ruhsat harçlarının tahsil edilmesini sağlayacak tahakkuku hazırlamak tahsilat sonrası dosya içine koymak, başvuru dosyasını ilgili işlemler için ruhsat hazırlama ve dosyalama servisine vermek.
b) Fiziksel olarak yıpranmış ruhsatların yenilenmesi için yapılan başvuruları eski ruhsatın aslını almak suretiyle kabul etmek, ilgili harçların tahakkukunu hazırlamak ve dosyadaki evrakları kontrol ederek kabul etmek, ruhsat hazırlama ve dosyalama servisine vermek.
c) Ruhsat devrine ilişkin başvuruları noterden yapılmış devir senedi ve eski ruhsatın aslını alarak, ilgili harçların tahakkukunu hazırlayarak ve diğer başvuru evraklarını kontrol ederek kabul etmek, ruhsat hazırlama ve dosyalama servisine vermek
ç) Ruhsatında ana faaliyet konusu esas alınarak tali faaliyet ilavesi yapılması durumunda, ruhsat yenileme işlemini eski ruhsatı ve diğer olabilecek ilgili evrakları alarak, harçların tahakkukunu hazırlayarak yeni ruhsat düzenlenmesi için evrakların Ruhsat hazırlama ve dosyalama servisine vermek.
Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı- Başvuru Kabul Servisinde Çalışan Personellerin Görev ve Sorumlulukları
MADDE 20-(1) Başvuru kabul Servisinde görevli personeller Madde 18 de tanımlanmış olan bu servisin görevlere yönelik iş ve işlemleri yaparlar. Ayrıca;
a)Kullanılmak üzere verilen kırtasiye ve diğer malzemeyi tasarrufta azami ölçüde riayet ederek kullanır,
b) Kendilerine teslim edilen bilgisayarları titiz bir tarzda kullanarak günlük ve haftalık bakımlarını yapar,
c) Arıza yapan bilgisayarların onarımı için durumu birim Müdürü’ne bildirir,
ç) Müdürün vereceği diğer görevleri yapmak.
Sorumlulukları : (1) Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak
Ruhsat Hazırlama ve Dosyalama Servisinin Görevleri
MADDE 21-(1) Ruhsat Hazırlama ve Dosyalama servisinin görevleri aşağıda tanımlanmıştır.
a)Başvuru kabul servisinden gelen ilk ruhsat başvuru dosyalarını deftere ve bilgisayara kayıt etmek.
b)Başvuru kabul servisinden gelen ruhsat yenileme başvuru dosyasını eski dosya ile birleştirerek yeni numara ile defter ve bilgisayar kaydını yapmak
c)Başvuru kabul servisinden gelen ruhsat devir dosyalarını eski dosyası ile birleştirerek yeni numara ile defter ve bilgisayar kaydını yapmak
ç)Tüm ruhsatların Bilgisayar ortamında matbu olarak hazırlanmış çıktısını almak
d)Ruhsat üzerinde gerekli kontrolleri yapmak, imza ve paraf işlemlerini takip etmek.
e)İmza işlemleri tamamlanmış olan ruhsatları başvuru sahibine vermek.
f)Sıhhi, 2.ve 3.sınıf Gayri sıhhi ve Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerine ait dosyaları gerekli kontrollerin yapılması için Kayıt defterine not düşerek Ruhsat ve Denetim Heyetine vermek.
g) Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi ruhsatları dosyalarını arşive kaldırmak.
ğ) Faaliyetlere ilişkin aylık, yıllık sayısal verileri hazırlamak
Ruhsat Hazırlama ve Dosyalama Servisinde Çalışan Personellerin Görev ve Sorumlulukları
MADDE 22-(1) Ruhsat Hazırlama ve Dosyalama Servisinde görevli personeller Madde 21 de tanımlanmış olan bu servisin görevlerine yönelik iş ve işlemleri yaparlar. Ayrıca;
a) Kullanılmak üzere verilen kırtasiye ve diğer malzemeyi tasarrufta azami ölçüde riayet ederek kullanır,
b)Kendilerine teslim edilen bilgisayarları titiz bir tarzda kullanarak günlük ve haftalık bakımlarını yapar,
c)Arıza yapan bilgisayarların onarımı için durumu birim Müdürü’ne bildirir,
ç)Müdürün vereceği diğer görevleri yapar.
Sorumlulukları : (1) Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak

Ruhsat ve Denetim Heyetinin Görevleri
MADDE 23-(1) Ruhsat ve Denetim Heyeti; en az 2 memurdan oluşur. Başkanlık makamının onayı alınmak koşulu ile görevlendirilir,
Ruhsat ve Denetim Heyeti Memurunun Görev ve Sorumlulukları
MADDE 24-(1) Ruhsat ve Denetim Heyeti Memurunun görev ve sorumlulukları aşağıda tanımlanmıştır.
a) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatına ilişkin Yönetmelik ve Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre işyerlerini yerinde denetler rapora bağlar.
Sorumlulukları : (1)Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak
Arşiv Sorumlusunun Görev ve Sorumlulukları
MADDE 25-(1) Arşiv sorumlusunun görev ve sorumlulukları aşağıda tanımlanmıştır.
a)Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi – Sıhhi - 2. ve 3. Sınıf Gayrisıhhi Müessese ve Umuma Açık İstirahat ve Eğlence yerlerine ait ruhsat dosyalarını klasörleyerek belli bir sistematik düzende standartlara uygun olarak arşive yerleştirmek
b)Müdürlük veya şahıs tarafından istenmiş olan dosyaları arşivden temin eder ve zimmet karşılığı teslim etmek.
c)Arşivin düzeni ve temizliğini kontrol eder, dolap, raf, klasör gibi ihtiyaçlarını belirler
ç)Kullanılmak üzere verilen kırtasiye ve diğer malzemeyi tasarrufta azami ölçüde riayet ederek kullanır,
d)Kendilerine teslim edilen bilgisayarları titiz bir tarzda kullanarak günlük ve haftalık bakımlarını yapar,
e)Arıza yapan bilgisayarların onarımı için durumu birim Müdürü’ne bildirir,
f)Müdürün vereceği diğer görevleri yapar.
Sorumlulukları: : (1)Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak
Sekreterin Görev ve Sorumlulukları
MADDE 26-(1) Sekreterin görev ve sorumlulukları aşağıda tanımlanmıştır.
a)Müdürün sekreteri olarak görev yapar.
b)Müdürün Kurum içi ve kurum dışı telefon görüşmelerini sağlar
c)Müdürün verdiği yazışmaları yapar,
ç) Müdüriyet makamındaki iş ve işlemlerin sistemli bir şekilde yürütülmesini sağlar
d)Kullanılmak üzere verilen kırtasiye ve diğer malzemeyi tasarrufta azami ölçüde riayet ederek kullanır,
e)Kendilerine teslim edilen bilgisayarları titiz bir tarzda kullanarak günlük ve haftalık bakımlarını yapar,
f)Arıza yapan bilgisayarların onarımı için durumu birim Müdürü’ne bildirir,
g)Müdürün vereceği diğer görevleri yapar.
Sorumlulukları: : (1)Yukarıda sayılan görevleri tam ve zamanında yapmak hususunda amirlerine karşı sorumludur
(2) 5018 sayılı kanunun 8.maddesi kapsamında yer alan Hesap verme sorumluluğu altında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.
(3) İş ve işlemlerini, İç Kontrol Standartları çerçevesinde yapmak

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müdürlüğün Defter ve Bilgisayar Veri Kayıtları
MADDE 27- (1) Defter Kayıtları
Müdürlük aşağıda tanımlanmış olan kayıtları düzenli şekilde defter ve/veya Bilgisayar ortamında kayıt altında bulundurur
a)Sıhhi İşyerleri, Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri, 2.ve 3. Sınıf Gayrisıhhi Müesseseler, Başvuru defteri
b) İşyeri açma ve çalışma ruhsatı Zimmet defteri
c) Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi Kayıt ve Zimmet defteri
ç) Gelen-Giden Evrak kayıt ve zimmet defteri
(2) Bilgisayar kayıtları
a)Ruhsat başvuru ve ruhsat bilgileri kaydı
b)Ulusal Bayram Tatili Günlerinde Çalışma İzin Belgesi ruhsatı kaydı
c)Tahakkuk bilgileri girişi
d)Gelen-giden evrak kaydı
e)Taşınır-Taşınmaz Mal kayıtları

BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yürürlük
MADDE 28- Bu yönetmelik hükümleri Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 29- Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

#ilangovtr BASIN NO: ILN02280173