Çiçekçiler dijital mağazalarla rekabet etmekte zorlanıyor! ÇİÇEKÇİ ZORDA
Kızılay Sakarya Caddesi, çiçekçilerin kalbi olmasına rağmen internet alışverişi sebebiyle zor günler geçiriyor. Eskiden kalabalık ve heyecanla dolan sokakta, bugünlerde sessizlik hâkim. Müşteriler artık internetten ucuza ve kapıya teslim sipariş veriyor. Sevgililerin, dostların ve özel günlerin vazgeçilmezi olan Sakarya Caddesi'ndeki çiçekçiler, bugün geçmişin hareketli günlerini yalnızca hatıralarda yaşıyor. Sakarya’daki esnaf, dijitalleşmenin gölgesinde ayakta kalmaya çalışıyor.
İNTERNET ALIŞVERİŞİ ÇİÇEKÇİLERİ ZORLUYOR
Başkentte çiçeğin kalbi olarak bilinen Sakarya Caddesi, eski hareketli günlerini arıyor. Değişen alışveriş alışkanlıkları, çiçekçilerin işlerini neredeyse durma noktasına getirdi. Sevgililerin, dostların ve özel günlerin vazgeçilmezi olan Sakarya Caddesi'ndeki çiçekçiler, bugün geçmişin hareketli günlerini yalnızca hatıralarda yaşıyor. Bir zamanlar sokağı saran yoğun çiçek kokuları ve müşterilerin tatlı telaşı, yerini sessizliğe bıraktı. Sokağın köklü esnaflarından Yaşar Arıoğlu, “Eskiden bir çiçeğin ardında bir duygu olurdu. Barışmak isteyen de gelir, ayrılık yaşayan da. Şimdi insanlar sadece ‘en ucuz ne var?’ diye soruyor. Çiçek artık bir jest değil, fiyat karşılaştırması oldu” diye konuştu. Dijital alışveriş alışkanlığının, çiçekçileri derinden etkilediğini kaydeden Arıoğlu, “Müşteriler, artık birkaç tuşla internetten çiçek siparişi veriyor. Üstelik çoğu zaman daha ucuza ve kapılarına kadar teslim alıyor. bu durumda biz çiçekçi esnafını zora sokuyor” dedi.
“İNTERNET VAR, BİZ YOKUZ”
Sakarya Caddesi’nde sabahın erken saatlerinde dükkânlar açılıyor. Esnaf çiçeklerini titizlikle yerleştiriyor, saksılara su veriyor. Eski kalabalık, telaş ve heyecan artık yok olmadığını belirten Arıoğlu, “Sevgililer Günü başta olmak üzere özel günlerde, önümüzde kuyruk olurdu. Şimdi internet var, biz yokuz” dedi. Buna rağmen, tamamen umudunu yitirmediklerin belirten Arıoğlu, “Her sabah yeniden başlıyoruz. Bir kişi bile uğrasa, işin büyüsü bizi tutuyor. vatandaşların buradan gelip çiçeklerini özenle seçmesi en güzel olanı” dedi.
Bir zamanlar Sakarya Caddesi’ni saran yoğun çiçek kokuları ve
müşterilerin tatlı telaşı yerini sessizliğe bıraktı.
ÇİÇEKÇİLER, DİJİTALLEŞMENİN GÖLGESİNDE KALIYOR
Çiçekçilerin sıkıntısı sadece fiyat farkı ile sınırlı kalmıyor. Dijital platformların sağlamış olduğu kolaylık da müşterilerin dükkânlardan uzaklaşmasına neden oluyor. Çiçekçi Feyyaz Taşdelen, “İnsanlar yürümek istemiyor. Telefona basıyor, adresi yazıyor, sipariş geliyor. Biz vitrin hazırlayıp bekliyoruz” diyerek durumu özetliyor. Azalan kazançlar, artan maliyetler ve kapanan kepenkler arasında ayakta kalmaya çalışan Sakarya’nın çiçekçileri, değişen dünyanın gerisinde kalmamak için çaba gösteriyor. Ancak bu çaba, çoğu zaman yalnızlıkla yarışıyor. İnternet üzerinden satışların fiyatlara yansıdığını ifade eden Taşdelen, “Orta boy bir buketi burada 500 TL’ye hazırlıyoruz. İnternette aynı buket kargo dahil 400 TL. Biz o fiyata mal bile edemiyoruz” dedi. Saksı çiçekleri, mini aranjmanlar ve popüler türlerde de benzer farklar göze çarpıyor. Özellikle özel günlerde bile müşterilerin artık dükkâna uğramaması, işleri iyice zora sokuyor.
Kaynak:Rüveyda Aslıipek
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.