Türkiye'de ÖTV teşvikleri sayesinde elektrikli otomobil satışları yüzde 223 arttı
2024 yılının ilk 6 ayında Türkiye, Avrupa ve EFTA ülkelerinde elektrikli otomobil satışları yüzde 4,21 artarak 989 bin 730 adede ulaştı. Avrupa’nın en büyük elektrikli otomobil pazarı olan Almanya'da teşviklerin sona ermesiyle satışlar yüzde 16,40 oranında düşerken, Türkiye'de ÖTV teşvikleri sayesinde elektrikli otomobil satışları yüzde 223 artarak toplam satışlarda yüzde 7,7 paya ulaştı. Bu durum Türkiye'nin pazarın büyüme potansiyeline işaret ediyor.
AVRUPA’DA AZALDI TÜRKİYE’DE ARTTI
Otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci’nin yaptığı X paylaşımına göre 2024 yılının ilk 6 ayında Türkiye, Avrupa ve EFTA ülkelerinde elektrikli otomobil satışları yüzde 4,21 artarak 989 bin 730 adede ulaştı ancak elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki pazar payı yüzde 13,48'e düştü. Geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 15,09 olurken Türkiye hariç tutulduğunda Avrupa'daki büyüme yüzde 1,6 ile sınırlı kaldı. Bu durum Avrupa genelinde elektrikli otomobil pazarının duraklama dönemine girdiğini belirtirken Türkiye’de ciddi bir artı olduğunu gösteriyor.
TÜRKİYE'DE PAZARIN HIZLI BÜYÜMESİ
2024 yılının ilk 6 ayında Türkiye elektrikli otomobil satışlarını yüzde 223 arttırarak toplam satışlar içindeki payını yüzde 7,7'ye yükseltti. Bu hızlı büyümede ÖTV teşviklerinin önemli bir rolü olduğu görülüyor. Türkiye bu artışla 32 ülke arasında satış adedi bakımından 9. sırada, pazar payı açısından ise Almanya'nın ardından 17. sırada yer aldı. Almanya'da elektrikli otomobil satışları ve pazar payı düşerken, Türkiye'de sağlanan devlet tevşkleri ile birlikte hızla artıyor. Bu durum, Türkiye'nin elektrikli otomobil pazarında büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösterirken yapılacak yatırımların geri dönüşünün yüksek olabileceğini de işaret ediyor.
ALMANYA PAZARI VE TEŞVİKLERİN SONUÇLARI
Avrupa'nın en büyük elektrikli otomobil pazarı olan Almanya'da, yılın ilk 6 ayında satışlar yüzde 16,40 oranında düşerken elektrikli otomobillerin toplam satışlar içindeki payı yüzde 12,5'e geriledi. Bu düşüşün ana nedenlerinden biri, devlet teşviklerinin sona ermesi olarak belirtildi. Almanya uzun süre elektrikli araç pazarını teşviklerle destekledi ancak teşviklerin bitmesiyle birlikte pazar hızla daralmaya başladı. Bu durum Almanya'nın elektrikli otomobil pazarındaki liderliğini sürdürmekte zorlanabileceğini belirtirken sağlanan teşviklerin önemini gösteriyor.
Kaynak:Mert Çebişci
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.